Followers

Sunday, May 8, 2011

Realiti kehidupan....

Assalamualaikum...

Pada suatu petang yang hening... dengan kicauan burung.. di saat sang mentari menghilangkan diri dan si bulan menampakkan wajahnya... terlihat sepasang teruna dan dara di bawah pohon cemara.. terdengar lah dek telinga yang gatal ni perbualan mereka...

"Cuba awak cakap ape yang da berubah... saya yang dulu macam mana?" tanya si dara dengan nada yang agak tinggi..

"eyh xde pape lah." dalih si teruna pula.

"awak kena cakap ape yang saya da berubah.. kalau tak, hari2 kte akn gadoh." desak si dara.

Lantas si teruna menjawab "ok.. nanti saya bagitahu ye......"

"tak awak kena bagitahu sekarang juga." si dara memotong percakapan si teruna..

selang beberapa saat, si teruna melihat ke arah jam di tangannya seraya berkata "ok, ada 5 minit untuk saya cakap sebelum jam 7ptg. sekejap saya tengah susun ayat."

Si dara menanti dengan penuh debaran. akhirnya dia berkata "haish xpayah nak susun ayat, cakap je ape yang saya da berubah."

"ok, 1st. macam yang awak cakap semalam, terlalu sensitif. Dulu takde la terlalu sensitif. 2nd, ermmmmmm...." si teruna berfikir lagi sambil melihat ke arah jam.

"lagi? lagi? cepat lah  kalau x saya balik.. saya kira sampai lima.. satu.. dua... tiga.. empat.. lima... ok, saya balik dulu lah."

"macam sekarang ni... ni lah yang awak da berubah.. dulu xde pon nak kira... kadang awak xnk cakap dgn saya lah.." terang si teruna kepada dara.. lantas si dara terdiam...

"ok lagi? ape yang saya da berubah?" tanya si dara lagi..

"ok yang ke-3, awak kena lah bersabar.. sabar... sabar... and yang ke-4... saya rase yag da lain kn... erm... cara awak mesej dengan saya da lain... xmacam dulu... sekarang semua benda awak nak serius.. kalau ada joke sikit kan ok... " terang si teruna dengan tenang. "ok, cuba awak ulang balik ape yang saya cakap td, rasenye ad empat atau lima..." tanya si teruna keada dara..

Lantas si dara mengulangi semua perubahan dirinya yang dikatakan oleh si teruna... Selepas itu dia meminta diri untuk pulang. tamat lah hikayat untuk hari ini.

Pada akulah.. mungkin la peremuan tu yang salah.. ye lah kan perempuan kan emo.. haha.. tp bler kte da knal seseorg tu dgn lebih dkt... kite akan lebih mengenali baik n buruk die... jadi ble kte mencintai seseorang tu... biarlah pada kelemahan nya dan bukan kerana kelebihannya.. sebab pada satu saat nanti kte akan tetap dapat melihat keburukannya...

Seandainya benda ni berlaku pada diri aku sendiri.. aku akan marah r.. haha.. al-maklumlah aku ni emo sikit.. haha.. so, to my dear lokman... i never hate u k... kalau kot2 ada pape yang da nmpak mcm lain, cepat2 tegur.. jgn jadi mcam couple tu.. simpan2 lame2 ble meletup kan da susah...

wassalam

CARE WITH LOVE,
Nur Syafiqah Binti Janurin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails