Followers

Thursday, August 5, 2010

still

"No one other than ourselves know what can truly make us happy..."

"Ya Allah, sesungguhnya aku meminta pilihan yang tepat kepada-Mu dengan ilmu-Mu dan aku memohon kekuatan kepada-Mu (untuk menyelesaikan masalahku) dengan kekuasaan-Mu. Aku mohon pada-Mu sesuatu dari anugerah-Mu yang Maha Agung, sesungguhnya Engkau Maha Kuasa, sedangkan aku tidak berkuasa, Engkau mengetahui, sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah yang mengetahui perkara yang ghaib. Ya Allah, apabila Engkau mengetahui bahawa urusan ini (menyebut hajatnya) lebih baik dalam agamaku, kehidupanku, dan akibat terhadap diriku ( atau Nabi bersabda: "...di dunia atau akhirat")takdirkanlah (tetapkanlah) ia untukku, mudahkanlah jalannya, kemudian berikanlah berkat. Namun, seandainya Engkau mengetahui bahwa urusan ini membawa keburukan bagiku dalam agamaku, kehidupanku dan akibatnya kepada diriku ( atau Nabi bersabda: "...di dunia atau akhirat"), maka singkirlah urusan ini, dan palingkan aku daripadanya, palingkannya daripadaku, takdirkanlah kebaikkan untukku, (dan kebaikan untuknya) dimana sahaja kebaikan itu berada. kemudian Engkau redhailah aku."


Note: Doa istikharah

2 comments:

syida_wani said...

doa istikharah kn..:)

Nur Syafiqah said...

yup... doa istikharah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails