Followers

Monday, January 4, 2010

Pulanglah Ibu....


Ibu,
Masa itu amat bermakna,
Saat aku berada di dalam kandunganmu,
Sembilan bulan Sembilan hari aku di situ,
Di dalam rahimmu…
Rahim yang kau kendong ke mana saja kau pergi,
Dikala senang mahu pun susah..
Masa itu bukannya singkat…

Oh Ibu,
Dikala kau menggadaikan nyawamu demi melahirkan aku,
Itulah saat-saat terindah buat seorang yang bergelar IBU,
Itulah detiknya engkau berjihad, ibuku…
Berjihad demi anakmu…
Berjihad agar aku bisa melihat dunia ini..
Supaya aku bisa menjadi insane yang berguna suatu ketika nanti..

Ibuku sayang,
Engkaulah ratu di hati ini,
Hati yang selalu tersalah menilai erti kasih sayang manusia,
Hati yang sering mendambakan belaian kasih sayangmu,
Tidak kira di mana jua kau berada,
Tanpamu ibu siapalah aku..
Tiada siapa pun yang bisa merampas tahtamu di hatiku.

Ibu,
Kasihmu terlalu suci..
Tiada rungutan yang engkau keluarkan di saat aku menyusahkanmu.
Setiap titis susu mu itu,
Tidak pernah kau hitung nilainya,
Setiap kali ak menangis di malam hari,
Kau yang berjaga mendodoikanku.
Tidak ada satu rungutan pun buatku,
Tulusnya kasih seorang ibu..

Aku sayang ibuku,
Jangan kau pergi meninggalkanku..
Sesungguhnya aku amat memerlukan dirimu..
Akan ku balas segala jasamu terhadap diriku..
Ampuni aku andai aku pernah menyakitimu..
Aku sayang ibu..

Ibu..
Kembalilah padaku,
Aku ingin kamu ibu..
Aku perlu kamu ibu..
Sesungguhnya aku teramat rindu padamu…
Pulanglah ibu..


ANNA ATHFUNNISA' INSYAALLAH

UKHWAH FILLAH 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails